El sector del turisme veu de molt bon ull els plantejaments del ministeri per reorientar Andorra en els mercats forans i intentar frenar la davallada de visitants.
Va ser el mateix ministre del ram, Francesc Camp, acompanyat del director del departament, Sergi Nadal, i el gerent d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, qui va exposar ahir al vespre als representants empresarials el paquet d’accions previstes des d’ara fins al 2015.
Va parlar-los de la necessitat de revisar tot el model i l’estratègia, de la definició dels segments i els mercats on s’ha d’anar a atacar, dels punts on flaqueja Andorra en l’àmbit del turisme i dels calendaris d’actuació. De fet, bona part de la intervenció la van centrar els resultats de les taules de treball entre el Govern i els implicats, on es van copsar les necessitats, opinions i demandes del sector. I tot plegat va rebre ahir l’aval de l’àmbit privat, al qual Camp va demanar la col·laboració per avançar en un mateix sentit. “És difícil arribar al consens, però com a mínim haurem de cercar majories”, va comentar.
Des de la Cambra, com va exposar Jordi Daban, com a representant del sector del turisme de l’entitat, el balanç era “molt positiu”. “S’ha fet un diagnòstic i realment feia falta”, va comentar, al mateix temps que va aplaudir les tesis del ministeri perquè “un cop triat el posicionament cal anar a buscar mercats concrets, i si escollim la xarxa adequada per pescar agafarem més peixos”. Sense deixar de banda, va avisar, la consolidació dels mercats que ja funcionen i tenint en compte que “la nostra marca està passada de moda i s’ha de reposicionar”.
En la mateixa línia, des de la Federació d’Associacions de Comerciants d’Andorra (FACA), Antoni Miralles considera que el diagnòstic del Govern és encertat. Conscient que “s’han de fer molts canvis” i “lluitar” per fer del Principat “un focus d’atracció”, també va valorar positivament el fet que es plantegi una radiografia exacta del client que cal anar a buscar: hem de conèixer-lo millor i saber què opina i què vol”. A més, veu “imprescindible” que l’empresariat participi en el pla econòmicament: “el públic i el privat han d’anar de la mà en treball i diners cap a un mateix eix”.
El president de l’Associació de la Micro, Petita i Mitjana Empresa (PIME), Marc Aleix, va afirmar que el plantejament del ministeri “és una cosa coherent i molt realista, el que feia falta i el que nosaltres ja fa anys que diem”, però va lamentar que la previsió només sigui a quatre anys vista. “És trist que només es pensi en la legislatura, però ja és bo que comencem. Quan es fan plans així s’ha de ser més ambiciós”, va opinar. Finalment, Martí Rafel, en nom d’Ski Andorra, va celebrar l’increment del pressupost per a turisme del 2012 i que es pensi a treballar “mercat per mercat i sector a sector”.
Budzaku demana confiança
El nou gerent d’Andorra Turisme va fer la primera compareixença per explicar el calendari d’actuació a curt i mitjà termini. Però també per enviar al sector un missatge que “cal pensar en positiu” i demanar-li “una mica més de confiança”. Budzaku, però, va avisar que la feina que es proposa, i els resultats que se n’esperen, “no és un treball d’un dia”.
dijous, d’octubre 06, 2011
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada